سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
« عــــــفـــــــاف و حـــــجــــــاب »
 
 

آخرین باری که یک خانم چادری را در تبلیغات تلویزیون دیده اید به چه زمانی برمیگردد؟

اصلاً یادتان هست؟

این در حالی است که در نود درصد تبلیغات ، بانوان حضور دارند.به نظر شما دلیل سانسور چادر چیست؟

نگویید برای «جذب مشتری بیشتر» که فاجعه است.اگر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم از فیزیک بدنی زنان برای جذب مشتری بیشتر استفاده شود که همه ما باید از خجالت وغصه ی این مصیبت برویم بمیریم. مثلاً این صدا و سیما قرار است ابزار فرهنگ سازی اسلامی باشد.

 حال تصور کنید یک دختر بچه 8 ساله را که طبق احکام شرع مقدس اسلام قرار است تقریباً یک سال دیگر مکلف شود و رعایت حجاب بر او واجب. اما مادرش چادری نیست.خاله اش هم همینطور.عمه ها و دخترخاله ها و دختر عمه ها و بقیه دخترهای فامیل را نیز به این لیست اضافه کنید.خب چه کسی قرار است به این دختر هشت ساله بگوید که چادر خوب است ؟! اصلاً به او بگوید چیزی به اسم چادر وجود دارد.در خانه خودشان و فامیل که چادر ندیده ، در کتاب دینی مدرسه هم که چیز به درد بخوری از حجاب نخوانده،در جامعه هم که فقط بعضی از غریبه ها را با این پوشش دیده،در تلویزیون هم که تمام خانم های زیبای پیام های بازرگانی را با پوشش مانتو دیده،در سریال های سیما هم که فقط یا مادربزرگ های چروکیده را با چادر دیده و یا زن های میانسال و خبرچین همسایه را که چادر سفید گلدار می پوشند و با خبرچینی آتش بیار معرکه زندگی مردم می شوند.خب طبیعی است که این دختر از چادر خوشش نیاید. من هم اگر بودم با این شرایط چادر نمی پوشیدم.قرار بود صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چنین کمبودهایی را جبران کند نه این که خود بر چنین معضلاتی به آهستگی دامن بزند.

حتماً تبلیغات  بانک کشاورزی را که با عنوان «من هم در این بانک سهمی دارم» در تلویزیون پخش  شد را دیده اید.در این پیام بازرگانی اقشا ر مختلف خانم های ایرانی ازمهندس و مهماندار هواپیما گرفته تا پزشک و دانشجو و خانه دار و جوان 18ساله و ... را می توان دید.این پیام بازرگانی هر بار در مورد یک گروه خاص از خانم ها پخش می شود .مثلا در یکی از این تبلیغات تلویزیونی می بینید که پنج یا شش خانم دانشجو حضور دارند و یکی از آنها جلوی دوربین می آید و در رابطه با طرح «دختران آفتاب» بانک کشاورزی و مزایای آن برای دانشجویان صحبت می کند.در نوع دیگری از این پیام بازرگانی می بینید که چند خانم 18 ساله دور یک کیک تولد 18 سالگی نشسته اند و شمع آن را فوت می کنند و یکی از این خانم ها رو به دوربین کرده و در رابطه با مزایای طرح «ایران دخت» بانک کشارزی برای خانم های جوان صحبت می کند.برای خانم های خانه دار و شاغل و مهندس و ... نیز نوعی از همین تبلیغ تلویزیونی وجود دارد.

نکته جالب و قابل توجه در این سلسله تبلیغات این است که با وجود این که اقشار مختلف خانم ها در این تصاویر حضور دارند ولی هیچ کدام چادر به سر ندارند. حرف من این نیست که باید همه ی آنها چادری باشند من می گویم اگر نمونه آماری هم بگیرید حداقل یک نفر از این پنج نفر طبیعتاً باید چادری باشد. در واقع این پیام بازرگانی به طور غیرمستقیم این را می خواهد بگوید که هیچ کدام از زنان ایرانی با هر شغل و تخصص و مهارتی چادری نیستند.حتی یک نفر!حتـی یک خانم دانشجو،مهندس،خانه دار،پزشک،دختر 18 ساله هم در ایران نداریم که چادری باشد. اگر هم هستند خوب چرا هستند؟ نباید باشند .اگر هم می خواهند باشند ما آنها را نمی بینیم! چون نمیتوانند نظر مخاطب را جلب کنند! نه تنها این پیام بازرگانی بلکه تمام تبلیغات تلویزیون همینگونه است.

 

نقل از "پایگاه مطالبه ی آرمانهای انقلاب از صدا و سیما"

 

 




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 91 آذر 20 :: 10:31 عصر :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

درباره وبلاگ
فرمان خدا قول نبی، نص کتاب است از بحر زنان افضل طاعات حجاب است .
آخرین مطالب
آرشیو وبلاگ
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 501336